سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و فروش سود مایع

یلی از افراد هستند که هنوز هیچ آگاهی و اطلاعی از سود مایع ندارند و حتی شاید اسم این مایع برایشان تازگی داشته باشد. این مایع یکی از مواد صنعتی است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. از جمله صنایعی که سود مایع در آن­ها کاربرد دارد می ­توان به؛ صنعت کاغذ ­سازی و کارتن­ سازی، صنعت پارچه بافی، صنایع شوینده، صنعت تولید آلومینیوم سازی، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی اشاره کرد.

نام علمی سود مایع (هیدروکسید سدیم) می ­باشد. این مایع محلولی شفاف و سفید رنگ است که در برخورد با هوای آزاد به شدت واکنش نشان می ­دهد. این مایع پایداری زیادی دارد. دمای مناسب برای نگهداری این مایع باید 55 تا 5  درجه سانتی­گراد باشد و مخزن نگهداری آن نیز باید از جنس پلاستیکی یا  فولاد ضد زنگ باشد.

بیشترین تولید سود مایع 

بیشترین تولید سود مایع را کشورهای چین و آمریکا دارند، اما کشورهای خاورمیانه نیز از نظر تولید این مایع به سرعت مسیر رشد را می ­پیمایند. ایران هم در این مسیر بی نصیب نمانده و به خاطر داشتن منابع نفتی و وجود میدان­ های بزرگ­ نفتی و همچنین توسعه پتروشیمی پا به عرصه تولید سود مایع گذاشته است.

 

Buy and sell liquid profits/خرید و فروش سود مایع

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش سود مایع و قیمت آن با ما در تماس باشید

تماس با ما

 

در ایران پتروشیمی­ های دولتی سود مایع را به واسطه حواله بررسی به فروش می­ رسانند. به این ترتیب که مصرف کنندگان این مایع بر اساس محصولاتی که تولید کرده ­اند، به واسطه حواله بررسی سهمیه سود مایع مشخصی را دریافت می­ کنند و اگر به سود مایع زیادتری نیاز داشته باشند آن را از طریق بازار آزاد می ­خرند.

ویژگی های سود مایع

 سود مایع دارای ویژگی­ هایی از جمله: بی­بو، بی­رنگ، بسیار خورنده و واکنش ­­دهنده می ­باشد. این مایع همچنین شامل انواع مختلفی می ­باشد ( سود مایع اروند، سود مایع بند امام، سود مایع ارومیه و سود مایع نیروکلر). این مایع می ­تواند اثرات مخربی را بر روی بدن انسان بگذارد بنابراین در هنگام استفاده از این مایع باید نکات ایمنی رعایت گردد.

درواقع سود مایع یک باز قوی می­ باشد که علاوه بر آب در اتانول، متانول و گلیسیرین به طور مساوی حل می ­گردد. مصرف کنندگان اصلی سود مایع صنایع آلومینیوم، پالپ، کاغذ و صنایع شیمیایی هستند. سود مایع برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده خام تولید  صنایع آلومینیوم هست استفاده می­ گردد.

هر چند گفته شد که سود مایع دارای پایداری زیاد است اما ماندگاری این مایع به محل و شرایط نگهداری آن بستگی دارد و اگر این مایع هوا ببیند از کیفیت آن کاهش می­ یابد، چون این مایع زود با دی­ اکسید کربن هوا ترکیب می­ شود و باعث تشکیل ذرات سدیم کربنات جامد می­ شود.

همانطور که گفته شد سود مایع یک باز قوی است. بنابراین به سادگی می ­تواند در بافت­ های زنده به واسطه هیدرولیز آمید و استر پروتئین ­ها و چربی­ ها را تجزیه کند و به این واسطه عامل سوختگی شیمیایی شود. بنابراین اگر این مایع با بدن تماس پیدا کرد باید محل تماس را با مقدار زیادی آب به مدت 15-10 دقیقه شست.